Låt Glommen leva & utvecklas

Glommen.
Publicerad 15 augusti 2014

Jag känner verkligen för båtklubben i Glommen. En klubb som både försöker bevara det pittoreska och få en utveckling av samhället till stånd. Tyvärr är det så, att ett antal grannar inte har förstått detta med utveckling!

Jag har bott i trakten så länge att jag till och med lärde mig simma i Glommens hamn på 50-talet och spikade ”feskalador” hos Kärra-Evert.

Hur kan ni med gott samvete hålla på och överklaga det mesta som görs för att utveckla samhället! Begriper ni inte att ni inte kommer att ha något kvar, förutom att sitta och titta på havet!

Posten och fiskaffären är borta och snart har ni nog ingen handlare kvar heller, eftersom ni inte tillåter vare sig båtar eller husbilar att skymma er vy. Har ni inte tittat tillräckligt under årets övriga månader?

Jag tycker detta är ynkligt! Ni borde väl inse att turismen genererar stora inkomster till ortens näringsidkare.

Dessa grannar tar nog priset när det gäller bakåtsträvande och överklaganden inom Falkenbergs kommun.

Ta och tänk till i stället och gör inte Glommen till ett dött samhälle!

Tomas Landegren